Monday, November 1, 2010

Händikäp omandamisel...

Oh, ma mäletan veel neid aegu kui ma arvasin, et ma olen küüniline, aga tuleb välja, et ma olen lihtsalt realist ja veel selline objektiivne ning kaine mõtlemisega. Vähemalt selline mulje on jäänud erinevatest loengukursustest, mida viimasel ajal olen sattunud kuulama - eriti suurt rolli selles avastuses on mänginud etoloogia. Õppejõud tunnistas isegi, et iga aasta kurdab vähemalt paar mimmu, et kursusel kuuldu on nende ilusa roosa maailmamulli katki teinud ja miski pole enam endine. Minul seda muret muidugi pole, minu maailmapilti on seal räägitu igati toetanud. Ei kurda üldse, eriti veel selletõttu, et tänane päev andis mu händikäpiteooriale natukene teaduslikku maiku ka juurde.
Ehk siis, lapsed, pidage meeles, kõrgharidus pole midagi muud kui händikäp, samaväärne paabulinnu sabaga! Lemmiklooma pidamine - händikäp! (peavad ju ikkagi kuradi head geenid olema, et ennast edukalt ära toita ja siis ühte või enamat muidusööjad üleval pidada, toim.) Bemmi uued kummid - händikäp! Päikeseprillid talvel pimedas diskosaalis - mitmes mõttes puue! Põhimõtteliselt igasugune inimtegevuslik faktor või sotsiaalne interaktsioon taandub händikäperdamiseks.

Sotsiaalsetest interaktsioonidest rääkides ei saa mainimata jätta seda, et täna sai tegeletud väiksemat sorti sotsaktiviteediseeriaga:

Esmalt sai käidud raamatukogus - seal pakkusid igakülgset sotsiaalsust Katu, Lily ja Kirke, aga eriti just Katu, sest temaga koos tõlkisime päris suure koguse sotsioloogilist häma inglise keelest emakeelde. Eestikeelsetest tekstides on parasiitsõnadeks igasugused paaritähelised sidesõnad, aga selles tekstis parasiteerisid küll päris pirakad sõnamonstrumid. Ma olen suht veendnud, et iga kuueteistkümnes sõna oli "kriitiline" või "implementeerima", väga veider.

Pärast raamatukogunemist, siirdusime Kirkega kinno, kus sai vaadatud filmi nimega "Sotsiaalvõrgustik", mis andis oma motoga "You don´t get to 500 million friends without making a few enemies" palju mõtteainet. Mis värk sellega on, et ma saan facebookis endale sõpru lisada, aga vaenlasi ei saa? Oma suhtestaatuse saab romantilisel tasandil detailselt ära kaardistada, aga kus lahtrid selle jaoks, et kirjeldada oma palavat viha kellegi vastu? Kus saab kedagi poke´ida nii, et see pole nunnu ja naljakas, vaid vägivaldne ja häiriv?! Ma tean täpselt, kuhu ma pean vajutama, et like´ida suvalist korvpallimeeskonda või ansamblit, aga kuhu ma klikkima pean, et seda dislike´ida? - tegemist on emotsionaalse diskrimineerimisega! Sõna otseses mõttes, diskrimineeritakse ju emotsioone. Sellised ürgseid nagu viha ja raev. Aga pole hullu, mul on lahendus (tulevaste kohtuasjade vältimiseks mainin ära, et 30% ideest kuulub täielikult ebalegaalselt Kirkele, toim.) - HATEMAIL! (Algselt oli nimeks hatebook, aga see sai ära muudetud, jällegi tulevaste kohtuasjade vältimiseks, toim.)
  • Hatemail lubab kasutajatel lisada vaenlasi (Find Valdo! Add Valdo as an enemy! Enemy request sent!)
  • Saata neile ähvardusi (Send a threat to Valdo)
  • Saata neile maffia kaudu tervitusi, teate küll, noh, selliseid mitte-just-kuigi-elusa-hobuse-pea-voodis-stiilis sõnumeid (Send a "message" to Valdo)
  • Leida ühiseid vaenlasi (Mutual enemies: You and Valdo have 13 enemies in common!)
  • Märkida ära, millised asjad sulle siin maailmas ei meeldi (You and 3 of your enemies dislike the community "Sokkidega duši all.")
  • Ning defineerida palju täpsemalt omavahelisi suhteid, kui seda lubab hatemail´i positiivsem ja mitmebiljoniliselt edukas sõsarsait. Mõned näited: Relatsionship status: Peaceful (instead of the boring "single"), in a relationship of mutual hatred (instead of the regular "in a relationship"), enraged ("engaged"), marred ("married"), it´s really not that complicated, in an open feud, widowed (seda ei pea muutma tegelt, see kõlbab) etc...
Pärast kinotamist sai külastatud ka mõnda muud meelelahutusasutust. Üheks selliseks oli rõivapood nimega Newyorker, mis on minu meelest üks igati geniaalne ja asendamatu koht. Hetkel me võib-olla ei hinda tema tõelist väärtust, aga tulevikus, kui me oleme kasutuskõlbliku põllumaa ammendanud, siis pöördume me kindlasti just selle poe poole. Nimelt on sealne tulekahjude vastane veepiserdusüsteem nii tiheda piserdidispersiooniga, et teeb silmad ette igasugustele kasvuhoonetele või Hispaania geenmuundatud mutant-tomatite superpõldudele (mitte, et mul midagi GMO-de vastu oleks, toim.) Samuti on need valgustid, mis laes ripuvad, enam kui võimelised asendama looduslikku päikesevalgust. Seda, kas sealsed hilbud omavad väetisena suurt kasutegurit, ma hetkel veel kahjuks öelda ei oska, aga juba praegu on käsil uurimistööd sellel teemal (Kirke ostis sealt endale nii mõnegi nartsu, toim.)

Ehk siis jah, tore päev oli - nendel päevadel kui ma tõsiselt õppima peaksin ilmuvad alati välja huvitavad asendustegevused akadeemilistele ponnistustele ja hei, üle aastate ilmneb siis ka aega, et blogida! :)

No comments: